Podobno 90% Nauczycieli twierdzi, iż skasowanie prac domowych było błędem. Nie jest wykluczone, iż się Ministerstwo Edukacji z tego wycofa.
Niestety, działania Ministry Nowackiej i Jej Zastępczyń kojarzą mi się z sytuacją, kiedy ktoś kupuje 40 letni samochód, który nie jeździ. W warsztacie mówią: „Trzeba klamki wymienić”. Wymieniają, ale samochód dalej nie jeździ. To może wymienimy wycieraczki? Dalej samochód nie jeździ. Wymieniają, wymieniają mało istotne części, i się dziwią, iż samochód, jak nie jeździł, tak nie jeździ.
Dobra, Polsko 2031, a co byś ty zrobiła, gdybyś została Ministrem Edukacji.
Otóż edukacja powinna skupić się na dwóch zadaniach:
i) nauczyć Młodych Ludzi myśleć,
ii) nauczyć Młodych Ludzi ze sobą współpracować.
Jutro i pojutrze spróbuję wyjaśnić, jak to można zrobić.
Michał Leszczyński








